Mode

Nicki Minaj x Fendi: de samenwerking die vriend en vijand bekoort

Na "FF Reloaded”, “Fendi Mania” en “Fendi Roma Amor”, zet het merk de #FFSeries-collecties verder. Deze keer krijgt rapster Nicki Minaj vrij spel voor het ontwerpen van de nieuwe capsule collectie 'Fendi Prints On'.
Reading time 3 minutes

De samenwerking tussen Nicki Minaj en Fendi is geen verrassing. De ster heeft altijd haar onvoorwaardelijke liefde voor het Italiaanse merk verkondigd. Dat blijkt uit haar full-logo look op de cover van haar album Chun-Li in 2018, en de release van haar nieuwste single, Fendi, in samenwerking met PnB Rock en Murda Beatz. De videoclip van Steven Klein toont de rapster in haar capsulecollectie "Fendi Prints On" die op 14 oktober werd gelanceerd. Kortom, de banden met het modehuis zijn nog nooit zo sterk geweest. Zoals Serge Brunschwig, CEO van Fendi, verklaarde: "Nicki was bevriend met Karl, net als ook met Silvia [Venturini Fendi] en het huis tout court. We wilden al lang iets samen doen, maar we waren druk bezig om de projecten met Karl bij te houden, zoals de coutureshow in Rome. Nicki is een geweldige artieste en een van de beste rappers die er is. Fendi voelt een grote affiniteit voor haar. En Nicki Minaj is één van de dimensies van het merk. "

De collectie bestaat uit 127 items en onthult het excentrieke universum van de ster. De silhouetten zijn extreem, waarbij comfort van ondergeschikte aard is zoals de XXL tot figure-hugging pasvormen doen vermoeden. Maa de details zijn tot het uiterste gedreven. Een samenspel van materialen en stijlen met pailletten, organza en tule met getatoeëerd logo. Zoals verwacht zien we een oversized jas, een bomber met nerts, een zilveren trainingspak, fluwelen hoodie, de driehoekige bikini en de wig sneakers. Nicki Minaj had een zeer specifieke idee voor deze collectie. De kledij moet rekening houden met het vrouwelijk lichaam en de curves eren door ze sexy te maken. Volgens de artieste heeft elk lichaam een plaats in de modewereld. Naast deze vestimentaire vereisten wilde de ster dat sommige stukken toegankelijk waren om met haar fans te praten met T-shirts en sneakers met haar afbeelding. Niets is aan het toeval overgelaten in deze collectie, noch haar roots, haar stijl, noch degenen die haar beroemd hebben gemaakt door haar platen te kopen. Ten slotte wil Nicki vooral vrouwen en hun onafhankelijkheid eren door te spelen met de codes van die veronderstelde vrouwelijkheid. Vergeet niet dat deze 36-jarige rapster uit Trinidad een ongeëvenaarde carrière heeft met niet minder dan tien Grammy en vijf MTV Video Music Awards. Ze is de eerste vrouwelijke artiest die zeven singles tegelijkertijd in de Amerikaanse Billboard Hot 100 heeft geplaatst. Toch zei Nicki Minaj onlangs op Twitter dat ze een einde zou maken aan haar muzikale carrière. Zou mode na muziek haar nieuwe uitlaatklep zijn? Het is een kwestie van tijd. Kijk maar naar Kanye West, Rihanna, Beyoncé en Justin Bieber.

Dus, een beetje geduld?

Lees ook

Aanbevolen voor jou