Mode

Dit Belgisch merk doneert 174,064.70 AUD aan Australische bosbranden

Een recordbedrag voor een Antwerps streetwear label dat amper drie jaar bestaat. Suspicous Antwerp kon rekenen op de steun van tal van bekende fans en celebrities.
Reading time 2 minutes

Vorige week zamelde het Antwerpse modelabel Suspicious Antwerp een totaalbedrag van $174,064.70 AUD in dat integraal richting Australië werd gestuurd als steun tegen de verschrikkelijke bosbranden. Een opmerkelijk bedrag voor een (slechts) 3 jaar oud bedrijf, zeker als men weet dat dit bijna dubbel zo veel is in vergelijking met het gigantische modehuis PVH Corp, dat merken als Tommy Hilfiger en Calvin Klein bezit. PVH Corp doneerde 61 duizend euro.

Het Antwerpse label zette alles op alles om zo veel mogelijk geld op korte termijn in te zamelen. Zoals op hun Instagram te lezen viel, werd heel het team ingeschakeld om binnen de vier dagen met een speciaal shirt, bestaande uit 100% organisch katoen, op de proppen te komen, waarvan 100% van de winst zou worden doorgestort aan WIRES. De uitkomst was dan ook een groot succes. Het limited edition shirt, waarbij een koala en de Australische plattegrond in het design werd geïncorporeerd, verkocht in drie uur tijd helemaal uit.

Bekende fans

Ook voor deze actie kon Suspicious Antwerp rekenen op de steun van hun bekende fans. Het shirt ging viraal en bereikte maar liefst 100 miljoen mensen op Instagram. De actie werd op Instagram gedeeld door onder andere internationale topvoetballers David Luiz en João Felix, beroemde modellen Barbara Palvin en Alexis Ren, Mexicaanse zangeres en actrice Danna Paola en tal van anderen, goed voor een totaal bereik van bijna 100 miljoen mensen die zo gestimuleerd werden ook te doneren.

Met een schatting van over het miljard aan gestorven dieren in heel Australië en met New South Wales als zwaarst getroffen regio, koos Suspicious Antwerp er voor om het geld te doneren aan Australië’s grootste Wildlife organisatie, genaamd WIRES dat staat voor Australian Wildlife Rescue Organisation. Via Facebook doneerden reeds meer dan 300.000 mensen wereldwijd aan de organisatie, goed voor een totaalbedrag van meer dan €8,5M.

Lees ook

Aanbevolen voor jou