Mode

Deze Belgische webshop breekt met de traditionele manier van shoppen

Door de sterke aanwezigheid van commerciële en high end merken, is het soms moeilijk om de bomen door het bos te zien en opkomende, nieuwe merken te ontdekken. De curators van Avail helpen je te navigeren door het grote aanbod. Je vindt er opkomende internationale merken zoals het Britse Essen, House of Sunny, Paper London, De La Vali en het Belgische NONA.
Reading time 2 minutes

Modeliefhebbers, opgelet! Er is een nieuw soort e-commerceplatform, Avail, dat opkomende merken en curators van over de hele wereld met elkaar verbindt. Wat is een curator? Iedereen met een voorliefde voor mode kan curator worden voor Avail en neemt op die manier een belangrijke plaats in op de site. Curators selecteren hun favoriete mode-items op hun eigen pagina, die komen dan in hun micro-store terecht. Het is zoals een moodboard op Instagram, alleen kan je bij Avail de kledingstukken rechtstreeks kopen. 

Hoe gebruik je Avail? Je zoekt curators uit waarvan de stijl aanleunt bij die van jou en je laat je inspireren door hun selectie. Zo moet je niet eindeloos webshops afgaan tot je iets origineels tegenkomt dat je mooi vindt. Zie je een stuk dat je wilt kopen, word je doorverbonden naar de pagina waar het te koop is. De curator wordt voor elk verkocht item vergoed met een commissie. Het is een nieuwe variant van social sellingwaarbij consumenten zich laten inspireren door influencers of curators waarmee ze zich kunnen identificeren.

De eerste Avail curators zijn inspirerende vrouwen over de grenzen heen. Voor België zijn dat profielen zoals Justine Kegels (interieur architect), Lola Haro (DJ), Laura Praet (art director), Farah El Bastani (stylist), Elena Vasilieva (creative director/photograaf) en Liz Pinto e Melo (model). Het zijn de eerste curators van Avail, maar iedereen die wilt kan zijn eigen micro-store starten. 

Avail slaagde er al in meer dan 30 opkomende modelabels te strikken. Het gaat onder andere over de Belgische merken NONA en NO/AN, het Nederlandse merk The Five, de Britse merken Essen, House of Sunny, Paper London, Georgia Hardinge, De La Vali en de Spaanse merken Studio Fantastique en Berta Cabestany.

Volgens Noëmie Haverhals van Avail, speelt het in op de nieuwe noden van de consument: "Avail biedt die opkomende modemerken de kans hun vleugels te spreiden. Millennials en Gen Z gaan almaar vaker op zoek naar de volgende ‘IT-brand’. Een opkomend merk tijdig spotten en dragen is namelijk origineler dan op te gaan in de massa. Een unieke vondst die kan gekoesterd worden, is tegenwoordig veel meer waard dan een zoveelste aankoop."

Check deze creatieve, nieuwe manier van shoppen op de website. 

Lees ook

Aanbevolen voor jou