Fashion Week

De nieuwe Belle Èpoque van Y / Project

Een knipoog naar het verleden voor een vorstelijke L/Z 2020
Reading time 1 minutes

Veelzijdigheid als middel voor individuele expressie. Glenn Martens is ondertussen al zes jaar creatief directeur van Y / Project en hij is een meester in het maken van verwijzingen uit verschillende tijdperken die onderling communiceren. Onder de bogen van de Pont Alexandre III, een technisch wonder van de Belle Èpoque, portretteert Martens het beeld van een vrouw met duizend facetten: preppy-sportief of formeel overdag, elegant en sensueel 's nachts. De looks voor overdag worden gekenmerkt door het gebruik van knits, van korte gebreide jurken tot een maxi gestreepte trui met onregelmatige knopen. Dit seizoen brengt het merk zijn "Picasso" spiraalprint terug, waabij illusies die de vrouwelijke lichaamsvormen "vormen", geaccentueerd worden. De vele historische referenties verankeren de collectie in eclectische artistieke landschappen: lange bustier avondjurken met reliëf en splitten, brede rokken die rechtstreeks uit de middeleeuwen of het Tudor-tijdperk lijken te komen, sculptuurkettingen van naakte lichamen en ultra laag uitgesneden korsetten die verfraaid worden met taftapplicaties en hartvormige spiraalbroches. Overlappende stoffen, kant en transparant geven de impressie van een silhouet dat altijd in beweging is. Bijhorende accessoires waren een mini-trapezium-tas en een extra lange clutch, die doen denken aan klarinetkoffers. De collectie is een uitbarsting van architecturale ideeën en esthetische referenties, omdat de Y / Project-vrouw boven elke regel staat.

/

Lees ook

Aanbevolen voor jou