Beauty

Oefeningen die je volgens je sterrenbeelden zou moeten doen om in vorm te blijven

Waarom laten we onze zorgen - in plaats van te gaan piekeren - niet los door een paar minuten intensief te sporten? Sta op en warm je lichaam op zoals de sterrenbeelden je vertellen! Niet alleen om overtollige energie verbranden, maar ook om je psyche weer in evenwicht te brengen en je klaar te maken voor de leuke dingen die komen gaan.
Reading time 4 minutes

Vuurtekens: verbrand negatieve energie (Ram, Leeuw, Boogschutter)

Met de stroom van energie die altijd in het lichaam kookt, zal het een "pijnlijke" uitdaging zijn als je het vuur dwingt om op één plek te blijven. Dus, om te voorkomen dat er te veel overtollige bronnen worden verzameld, kun je elke dag ten minste 15 minuten op volle capaciteit sporten met oefeningen zoals HIIT en cardio om lichaam en geest opnieuw in balans te brengen. Zowel HIIT als cardio zijn opeenvolgingen van bewegingen die de hartslag verhogen om vet te verbranden en effectief af te vallen.

Doe steeds een paar oefeningen en neem dan even rust om het uithoudingsvermogen te vergroten zonder druk uit te oefenen op het hart en de luchtwegen.

Cardio

Wat het HIIT-gedeelte betreft, doe je 10-15 minuten ononderbroken training, met 3-5 seconden (of geen) rust. Daarom zal HIIT helpen om sneller calorieën te verbranden, natuurlijk geschikt voor degenen die gewend zijn aan een zware training. Vergeet niet gefilterd water of elektrolytwater te drinken zodat het lichaam niet uitgeput raakt tijdens het sporten.

HIIT

Watertekens: spirituele zuivering (Kreeft, Schorpioen, Vissen)

Bij de watergroep wordt de mentale gezondheid heel gemakkelijk beïnvloed door emoties. Dus in plaats van je zorgen te maken, besteed je tijd aan het beoefenen van diepe ademhaling in combinatie met yoga- en rekoefeningen. De oefeningen zijn licht maar hebben een goed effect op de spieren en helpen niet alleen om het figuur te behouden, maar ook om de geest te ontspannen.

Yoga vereist tegelijkertijd een intense concentratie van lichaam en geest. Gedurende de hele oefening is het noodzakelijk om de ademhaling te beheersen en de flexibiliteit van de ledematen te beheersen.

Yoga

Wat betreft stretchen, dit zijn oefeningen die het lichaam helpen de druk te verminderen bij een verkeerde houding, te lang zitten of invloeden van buitenaf. In combinatie met de juiste ademhalingstechnieken kan het helpen om de geest effectief te ontspannen voor watertekens. Om een positievere invloed op de geest te hebben en maximale zuiverheid te bereiken, plaats je geurkaarsen of ontspannende etherische oliën in de oefenruimte.

Rekken

Luchttekens: verbeter de flexibiliteit (Weegschaal, Waterman, Tweelingen)

In de geest van vrijheid, zijn luchttekens ook enigszins gefrustreerd, maar worden ze niet gemakkelijk beïnvloed door negatieve externe omstandigheden. Aan de andere kant hebben we nog steeds matige fysieke activiteit nodig om onze flexibiliteit en behendigheid te behouden. Pilates en touwtjespringen zijn twee oefeningen met ritmische bewegingen die je niet alleen helpen om lenigheid te oefenen, maar ook om je lichaam in balans te houden.

Pilates is een discipline die geduld traint, dankzij de ritmische coördinatie tussen het lichaam en de adem, met de bewegingen op een continue en evenwichtige manier. Meestal vereist pilates tijdens de training veel apparatuur, maar er zijn nog steeds armoefeningen die voldoende zijn om je te helpen effectief in vorm te blijven.

Pilates

Touwtjespringen is inherent bekend, maar om effectief gewichtsverlies en energieverbrandingsresultaten te bereiken, is het noodzakelijk om het wat aandacht te geven. Met zo'n sterke, flexibele en continue bewegingsintensiteit is dit inderdaad een oefening die voor de luchttekens is weggelegd. Voeg naast het sporten ook veel groene groenten, fruit en vis, kip en dergelijke toe om nog beter resultaat te bereiken.

Touwtje springen

Aardetekens: versterking van het uithoudingsvermogen (Steenbok, Stier, Maagd)

Doorzettingsvermogen en geduld zijn de eigenschappen die de aardse groep zullen helpen. Probeer planken of Taichi te leren en te oefenen. Deze twee gecombineerde statische en impactvolle acties versterken je inherente mentale uithoudingsvermogen en stabiliteit, daarnaast helpt het ook om je lichaamsbouw te behouden en de ophoping van overtollig vet effectief te voorkomen.

Degenen die plankbewegingen hebben gedaan, zullen voelen dat elke seconde buitengewoon kostbaar is. Je concentratie en uithoudingsvermogen worden in seconden gemeten. Maar in ruil daarvoor is het resultaat platte buikspieren, strakke rugspieren en sterkere armen en benen, wat de moeite meer dan waard is.

Plank

Taichi, ook wel bekend als Tai Chi, is erg populair onder de groep met middelbare leeftijd. Maar nu is Taichi "verjongd", gecombineerd met andere oefeningen zoals pilates en yoga om een reeks dynamisch-statische oefeningen te vormen die met elkaar verweven zijn, waardoor gewrichten en spieren zowel stabiel als sterk worden. Tegelijkertijd helpt Taichi ook bij het verlichten van angst en stress en verfrist het de geest met meer positieve energie.

Taichio

Lees ook

Aanbevolen voor jou