Beauty

Caroline Herrera: Ik blijf nooit trouw aan één geur

Met Good Girl Eau De Parfum Legère breit Carolina Herrera een vervolg aan het succesverhaal van het oorspronkelijke Good Girl parfum. De nieuwe geur speelt met het DNA van jasmijn en tonka, goed voor een zachter, maar tegelijk ook intenser resultaat. Een mix van knapperige vruchten, levendige bloemen en intense houtsoorten moet de vele rollen belichamen die vrouwen elke dag vervullen. We vroegen Carolina Herrera de Baez, dochter van en Creative Director van de parfums, hoe dat precies moet.
Reading time 3 minutes

Met Good Girl Eau De Parfum Legère breit Carolina Herrera een vervolg aan het succesverhaal van het oorspronkelijke Good Girl parfum. De nieuwe geur speelt met het DNA van jasmijn en tonka, goed voor een zachter, maar tegelijk ook intenser resultaat. Een mix van knapperige vruchten, levendige bloemen en intense houtsoorten moet de vele rollen belichamen die vrouwen elke dag vervullen. We vroegen Carolina Herrera de Baez, dochter van en Creative Director van de parfums, hoe dat precies moet.

“Good to be bad”: welke boodschap schuilt in de campagne?
Wat ik boeiend en vooral razend sexy vind aan vrouwen, is de dualiteit die we allemaal in ons hebben. Noem het gerust pluraliteit: vrouwen schipperen constant tussen de rol van dochter, vriendin, moeder, collega, … Ze kunnen lief, zacht, edelmoedig, maar tegelijk ook brutaal, een tikje irreverent, verleidelijk, op en top vrouwelijk en krachtig zijn. Alsof er meerdere in één schuilen, en die afhankelijk van het moment één voor één worden losgelaten. Het is deel van onze natuur geworden, we doen het onbewust. De Good Girl campagne alludeert daarop: het omarmen van die dualiteit.

Hoe “bad” moet een vrouw tegenwoordig zijn?
Ik denk dat het vandaag meer dan ooit belangrijk is om “irreverent” te zijn: out of the box denken, moedig en sterk genoeg zijn om je gevoelens kenbaar te maken. Mensen zijn te vaak bang hun stem te gebruiken. Het is niet de bedoeling dat iedereen dezelfde mening deelt, er is zoveel om het eens of oneens over te zijn: laat je dus horen, maar wel met respect voor een ander. Karlie Kloss, het gezicht van de campagne, belichaamt dat als geen ander: ze is creatief en doet niet wat van haar verwacht wordt. Zij was bijvoorbeeld bezig met coderen toen dat nog lang niet met jonge vrouwen werd geassocieerd, heerlijk vind ik
dat. Ze is een droom om mee samen te werken: erg professioneel, maar kan tegelijk ook lekker brutaal zijn -daar heb je die typische dualiteit weer.

1601298427501496 carolina herrera goodgirl edplegere karliekloss ambient041601298427641006 carolina herrera goodgirl edplegere nobox 80ml 117eur

Hoe trouw blijf jij aan één geur?
Niet… Ik benader geuren eigenlijk heel gevoelsmatig. Soms voel ik dat ik het ene geurtje nodig heb, dan verlang ik weer naar het volgende. Door mijn job werk ik natuurlijk constant met verschillende types, test ik welk emotioneel effect ze op me hebben, ik hou me dus zelden aan één parfum. In tegenstelling tot mijn moeder, zij keert telkens terug naar haar ene, geliefde geur. ’s Avonds, net voor het slapengaan, is dat trouwens Good Girl. Resultaat: mij doet de geur denken aan gezellige avonden in het huis van mijn ouders. Het illustreert de kracht van parfum: het is onmiskenbaar gelinkt aan bepaalde herinneringen en kan zo op je gemoed inspelen. Zelfs nu zijn we herinneringen aan het creëren, waar onze geur natuurlijk deel van zal uitmaken.

Heb je tips om doorheen de dag van parfum te wisselen?
Je kan moeilijk een geur volledig uitwissen en van nul af aan opnieuw beginnen, dus ik werk graag met laagjes. ’s Morgens loop ik bijvoorbeeld door een wolk parfum, zodat het over mijn hele lichaam en outfit zit, en in de loop van de dag voeg ik olie toe op pulsatiepunten - mijn polsen of hals. Heel subtiel, maar wel goed voor een volledig nieuwe geur. 
 

Het nieuwe seizoen staat voor de deur, vol oude en nieuwe herinneringen. Heb jij een favoriete herfstgeur?
Dat moet iets met gebak zijn, appeltaart! En ook vochtig hout, die typische geur van een herfstwandeling.

Lees ook

Aanbevolen voor jou