Beauty

KKW x Winnie: dè beauty collab met een boodschap van body-positivity

Het nieuws werd deze week bekend gemaakt op Instagram: Winne Harlow flankeert Kim Kardashian als nieuw gezicht voor de KKW Beauty lijn.
Reading time 2 minutes

Kim Kardashian is niet bij te houden als entrepreneur. Zo lanceerde ze onlangs haar eigen merk van zonnebrillen, bracht ze als eerste ooit een makeup lijn voor het lichaam uit en nu breidt ze haar KKW Beauty lijn uit met een opvallend boegbeeld.  Samen met Winnie Harlow, die haast Kim’s spiegelbeeld lijkt, siert ze de nieuwste campagne voor dit najaar. KKW Beauty biedt onder andere de basics zoals foundations voor elke huidskleur, van een bleke tot een donkere huid. Een boodschap die duidelijk kracht wordt bijgezet door cover model Winnie Harlow, die haar huidaandoening Vitigilo als handelsmerk en schoonheidskenmerk toe-eigende. En zoals Kim haar fans nieuwsgierig kan maken bij elke stap die ze zet, laat ze enkele teasers op Instagram lekken.

KKW Beauty’s nieuwe collectie bestaat uit een palet van 12 iriserende kleuren oogschaduw, een duo highlighter en 3 lipglossjes.

Waarom de KKW Beauty collectie een musthave is? De campagne staat in teken van body-positivity, een hot topic die de twee influencers omarmen met als missie de wereld te overtuigen om het vrouwelijk lichaam te accepteren in alle vormen en maten. Een strijd waar de Canadese Chantelle Brown-Young (aka Winne Harlow) al heel lang voor staat omwille van haar gevlekte’ huid die het gevolg is van depigmentatie door haar huidaandoening. Ondanks de bodyshaming in het verleden, bleef Winnie Harlow geloven in zichzelf en schopte ze het tot model en campagne gezicht voor de grootste modehuizen. Een succes verhaal die vrouwen eraan herinnert om een beetje meer self-love toe te laten en vooral elkaar te steunen.

Lees ook

Aanbevolen voor jou