Beauty

Hermès lanceert tegen 2020 eigen beautylijn

Hermès wil de beautywereld veroveren met een eigen make-up en verzorgingslijn. Een project dat tegen 2020 het daglicht zou moeten zien.
Reading time 1 minutes

Op zoek naar nieuwe bronnen van groei investeert Hermès in beauty. Sinds 1930 spelen parfums al een belangrijke rol in de geschiedenis van het huis en is parfumerie aldus verankerd in de cultuur van de zadelmaker. Zo vertegenwoordigt Hermès Parfums 5% van de totale omzet van de groep. In 2017 bedroeg de omzet 288 miljoen euro. Verwacht wordt dat die 300 miljoen zal bereiken voor 2018, een stijging van 9% bij constante wisselkoersen in vergelijking met 2017. Jean-Claude Ellena was de huisparfumeur van 2004 tot 2016 toen hij de fakkel doorgaf aan Christine Nagel die zich sindsdien de "exclusieve parfumeur, directeur van de creatie en het geurpatrimonium van Hermès Parfum" mag noemen. Naast de klassieke parfumerie zijn er over de jaren ook een parfum voor het huis evenals de badlijn Bain Hermès bijgekomen.

"Op lange termijn moeten we aanwezig zijn in de drie segmenten van de cosmeticamarkt: parfum, make-up en verzorging. Dit zou ons voldoende aanwezigheid in de distributie geven”, aldus Axel Dumas, de manager van de groep, in een interview met Le Monde afgelopen april. De intrede van Hermès make-up en cosmetische producten lijkt dus niet zo ver weg.

 

Lees ook

Aanbevolen voor jou